• śr.. maj 25th, 2022

Co warto jeść a czego unikać ?

Zdrowe śniadanie

Każdy z nas chciałby się cieszyć dobrym zdrowiem fizycznym i psychicznym. Nie ma się temu co dziwić, bo dobre zdrowie to także dobre samopoczucie. Aby jednak zachować je na długo, należy prowadzić odpowiedni tryb życia. Wydaje się, że najlepszym wyborem może okazać się sięganie po zdrową i nieprzetworzoną żywność. Trzeba zaś unikać produktów, które są mocno przetworzone.

Jakie produkty warto jeść codziennie?

Ważne jest to, aby codziennie jeść zdrowo. To przyniesie bez wątpienia najlepsze rezultaty. Warto byłoby więc włączyć do swojej codziennej diety takie produkty jak:

  • owoce
  • warzywa
  • produkty pełnoziarniste
  • naturalny nabiał

Wszystkie wyżej wymienione produkty mają szansę pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia. Znajduje się w nich całkiem sporo witamin oraz rzecz jasna składników mineralnych. Okazują się one niezwykle przydatne w walce z wieloma schorzeniami, zarówno przewlekłymi, jak i z przeziębieniem czy grypą. Do picia należy wybierać napoje naturalne. Zdrowa kolacja

Mowa tu przede wszystkim o wodzie mineralnej niegazowanej. Warto zaznaczyć, że godne polecenia będą także napary ziołowe. Najlepiej sprawdzi się rumianek lekarski, mięta pieprzowa, jak również melisa lekarska . Zioła te charakteryzują się właściwościami przeciwzapalnymi, przeciwbakteryjnymi oraz rzecz jasna przeciwbólowymi i uspokajającymi. Wiele osób zastanawia się nad tym, skąd pozyskać wysokiej jakości, nieprzetworzoną żywność.

Okazuje się, że całkiem trafionym pomysłem mogą być zakupy w zwykłym supermarkecie. Warto także zapoznać się z asortymentem sklepu z artykułami ekologicznymi. Wówczas istnieje spore prawdopodobieństwo tego, że uda nam się zakupić żywność naturalną. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że naturalne produkty ze sklepu ekologicznego mogą kosztować więcej niż te dostępne w supermarketach. Dlatego też, warto byłoby porównać kilka ofert przed dokonaniem zakupu.

Czego trzeba unikać?

Aby mZdrowy obiadóc cieszyć się dobrym zdrowiem, dobrze byłoby unikać pewnych produktów. Mowa tu przede wszystkim o żywności o wysokim stopniu przetworzenia. Mowa tu przede wszystkim o pokarmach bogatych w rafinowany cukier, oleje oraz rzecz jasna w sól. Wydaje się, że najlepszym pomysłem będzie też unikanie napojów gazowanych, zwłaszcza tych słodzonych.

Kluczowe jest również i to, aby posiłki spożywać regularnie, o stałych porach. Odstępy między poszczególnymi posiłkami nie powinny być większe niż 4 godziny. W przeciwnym razie istnieje ryzyko wystąpienia niedocukrzenia, co jest szczególnie niebezpieczne u osób, które borykają się z zaburzeniami metabolicznymi.

Najnowsze informacje